سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هزینه و مراحل کارهای پزشکی

خاستگاه جراحی پلک و بلفاروپلاستی (جراحی افتادگی پلک) به قرن دهم برمی‌گردد لغت بلفاروپلاستی در ابتدا در سال 1818 توسط جراحی به نام وون گرافه در اروپا مورد استفاده قرار گرفت. پس از آن تعداد بسیاری از جراحان روش‌های جدیدی برای جراحی پلک ( افتادگی پلک ) ابداع نمودند تا سال 1940 این روش‌ها تنها شامل بافت برداری پوست بود. بیشتر مقالات منتشر شده پس از این تاریخ برداشتن چربی اطراف چشمان را به عنوان جزء اصلی و ضروری جراحی زیبایی پلک (افتادگی پلک ) تاکید کردند.

 

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی تمیز ترین و همچنین پرمتقاضی ترین عمل جراحی در حوزه جراحی زیبایی صورت است. با وجود اینکه پلک پف آلود در هر سنی رخ می‌دهد ، جراحی پلک اغلب ناشی از افزایش سن است. اغلبا جراحی پلک در افراد با سن 35 سال به بالاتر انجام می پذیرد، نتایج حاصل از جراحی پلک در طی 10 سال به خوبی با نتایج مثبت لیفت صورت قابل مقایسه است.

پوست پلک ها نازک ترین و ظریف ترین پوست در تمام بدن است. در عین حال، ناحیه پلک ها یکی از پر حرکت ترین بخش های بدن است، با عضلاتی قوی که حالت های بسیاری را ایجاد می‌کنند .

 

از آنجا که پوست پلک ها نازک ترین قسمت پوست صورت بوده و بسیار شل می باشد پوست پلک چسببندگی محکمی به استخوان یا عضلات زیرین نداشته و اولین نقطه ای می باشد که تحت تاثیر آلرژی ، تحریکات، غم، آفتاب سوختگی و بی‌خوابی قرار می‌گیرد. با افزایش سن، پوست پلک ها توانایی جمع شدن و برگشتن به اندازه ی اولیه را از دست می‌دهند که این امر به دلیل از دست رفتن بخشی از فیبرهای الاستیکی پوست می باشد اگر پوست پلک ها تحت کشش زیاد به دلیل فعالیت‌های مختلف، افزایش سن ( به طور طبیعی) و یا تحت تاثیر نور آفتاب ، سیگار و الکل باشد، خیلی سریع شادابی و الاستیسیته خود را از دست می دهد این امر موجب ایجاد کیسه (بگ bag) و چین در پلک تحتانی و سنگینی زیاد ، آویزان شدن و ظاهر خواب آلوده پلک فوقانی می گردد. و بنابراین ناحیه پلک ها یکی از اولین نقاط صورت است که نشانه‌های پیری در آن بروز می کند.علاوه بر این، ویژگی های ارثی مثل اسکلت بندی کم عمق و افتادگی گوشه های بیرونی چشم نیز سبب می‌شود که در سنین خیلی پایین تر زیر چشم کیسه درست شود.

 

بنابراین قابل درک است که چرا جراحی پلک یکی از شایع ترین عمل های جراحی پلاستیک برای جوان سازی است که باعث می شود چشمان خسته را تبدیل به چشمان جذابتر ، شادابتر و جوانتر میکند.

 

هزینه جراحی پلک با توجه به شهر و نوع کلینیک و پوست شما متغیر خواهد بود.